Ak zostanem

No ehm ehm ! Predstavujem vám knihu : Ak zostanem od Gayle Forman . Anotácia znie :
 Sedemnásťročná Mia má všetko, po čom kedy túžila – milujúcu rodinu, priateľa, dokonca ju prijmú na prestížnu umeleckú školu na druhom konci krajiny. Nevie sa rozhodnúť, či si má vybrať lásku a život s rodinou, alebo hudbu.

V jedno februárové ráno sa však všetko zmení – na výlete s rodičmi a s bratom cestou v aute na okamih spokojná zavrie oči..., a keď ich otvorí, stojí v priekope. Na jej okraji vidí ich havarované auto a jej rodičia ležia mŕtvi pri ceste. Krátko na to zbadá ďalšie telo. S prekvapením zisťuje, že hľadí sama na seba a spontánne sa pýta: Som mŕtva?

Ešte včera mala veľa možností, ktorými sa jej život mohol uberať, dnes stojí pred jedinou otázkou: Zostanem? 
Kniha Ak zostanem je plná citu a určite vás chytí za srdce. Je to kniha o sile lásky, o zmysle rodiny a o tom, že všetci sa v istej chvíli musíme rozhodnúť. 

Tato knižka mi skoro roztrhala srdce ! Naozaj ! Pri žiadnej inej knihe som nerevala od začiatku až do konca ! No neberte to tak nejak odpudzujúco . Je to knižka plná citu a lásky .Začiatok sa odohráva pred autonehodou . Je to zábavná scénka šťastnéj rodinky no potom ... sa to všetko zmení na horor . 


Popravde kniha nieje písana v prítomnosti ale skôr v minulosti .  Mia sa vo svojom stave medzi nebom a zemou vracia tak nejak vo svojich myšlienkach do  minulosti. Na jej rodičov a brata , starých rodičov a milujúceho priateľa Adama . Pri niektorých scenkach by ste sa aj zasmiali no potom si uvedomíte čo sa vlastne Mii prihodilo . Ked som čítala tych 173 stánok pýtala som sa sama seba: čo by som urobila ja ?  Zostala by som ?  No Mia si nepoložila jednu otázku :Chceli by aby som zostala ? No však čo vás potom čaká ? Prázdny dom , spomienky,fotky a zúfalstvo ? No aj ked si spadol na hubu a ostatný si myslia že nemôžeš  postaviť ty sa zdvihneš oprášiš sa a ideš dalej . Je to ťažke no vždy je  ten svetlí bod ktorý ta stále motivuje . V USA už je aj druhé pokračovanie no kým sa dostane Slovensko ja už budem potrebovať štátne zuby :D 

Ak zostanem je kniha skôr na upršané dni alebo už sa jednoducho potrebujete vyplakat . Určite si  ju musíte prečítat ! :-P

Žiadne komentáre