Cassandra Clare- Mesto popola (Nástroje smrteľníkov 2)

Uf, chcela som vám dnes na niečo napísať recenziu ale nevedela som na čo (ehm ehm ako keby som toho nemala dosť.) a začala som si pozerať staré recenzie... A okamžite som vedela že aj recenziu na druhý diel série Nástroje smrteľníkov potrebujem...totálne celú prepísať upraviť. A najprv sa chcem poďakovať aj stránke Sk/Cz Fans - Nástroje smrteľníkov / The mortal instruments, kde mi pomohli vybrať fotky pre recenziu lebo ja už som nevedela vybrať :D (A ak chcete vedieť čo sa práve vo filmovom svete TMI deje, tak u nich to nájdete :D)
Takže tu je nová recenzia na Mesto popola:
Názov: Mesto popola
Originálny názov: City of Ashes
Autor: Cassandra Clare
Séria:  Nástroje smrteľníkov
Diel: 2
Počet strán:406
Jazyk: SJ/ČJ
Filmové spracovanie: točiť sa začína koncom septebra
Anotácia: Clary si želá, aby sa jej život vrátil do normálnych koľají. Ale čo je normálne, keď je Tieňolovkyňou vraždiacou démonov, jej mama leží v kóme vyvolanej čarami a zrazu všade naokolo vidí Dolnosveťanov, ako sú vlkolaci, upíri či víly? Keby nechala tento svet za sebou, mohla by sa venovať svojmu skutočnému priateľovi Simonovi. Tieňolovci sa jej však nechcú vzdať – hlavne jej nádherne neznesiteľný brat Jace. Aby Clary zachránila svoju mamu, musí sa spojiť s nebezpečným Tieňolovcom Valentinom, ktorý je pravdepodobne šialený, určite nebezpečný a navyše je to jej otec.

V New Yorku sa však dejú zvláštne veci. Niekto vraždí deti Dolnosveťanov. Je aj za týmto Valentine? A ak áno, o čo mu vlastne ide? Keď zmizne aj druhý z Nástrojov smrteľníkov – Meč smrteľníkov – prichádza desivá Inkvizítorka, aby si posvietila na Jacea. Ako ho má Clary zachrániť?

Po udalostiach a šokujúcich zisteniach , chce Clary len jedno a to pokoj.  Ale ako keď jej matka je v kóme a nikto nevie ako jej pomôcť a keď vie že momentálne najväčší nepriateľ tieňolovcov je jej otec a Jace...je jej brat ? A to nekončí. Pripočítajte si tie záhade vraždy ,Inkvizítorku (Jace to nebude mať s ňou o nič ľahšie), zvláštne správanie u jej najlepšie priateľa Simona a jej novo odhalené nadanie a ak to všetko spočítate dohromady ta tadááá : Máte 406 stranovú knihu. No zvládne to Clary ? A zvládnu to aj ostatný ? A ste vy pripravený na ďalšiu cestu do sveta tieňolovcov ?

Clary sme mohli spoznať už v prvom diely Mesto kosti , kde sa začal jej nový život plný démonov, bosorákov, upírov , vlkolakov a zlých otcov a  bratov o ktorých si všetci mysleli že sú mŕtvy. Tento ráz sa musí zo všetkými ,,novinkami“ v jej živote vysporiadať a prijať ich tak ako sú. No to nebude  ľahké. Clary je hrdinka, ktorú by som si možno v inom prípade ani nevšimla, ale svojou oddanosťou pre rodinu a kamarátov a odvahou postaviť sa nástrahám Dolnosveta zaujme nejedného čitateľa . Okrem toho občas srší aj sarkazmom čo ja u hrdiniek totálne zbožňujem . Pre toto sa aj Clary drží celkom vysoko v mojom zozname naj hrdiniek (ak si dobre pamätám tak je v TOP 3 :D )

Čo sa týka vedľajších postav...neviem či ich mám tak úplne nazývať, pretože Cassandra neukazuje iba príbeh Clary ale skoro každej postavy v knihe , čo sa mi veľmi páči.  No ale prejdime teda k ním. Nezačnem nikým iným ako hrdinom ktorý zrejme preslávil celú sériu. Jace. Jeho meno pozná nejeden čitateľ a nejedna čitateľka začína nariekať nad tým že v naozajstnom svete neexistuje (a možno hej ? Čo ak ho len nevidíme ? :D) Jace a jeho hlášky sú ....úžasne, ale nie vždy mu v danej situácii pomôžu...a už vonkoncom ak sa k tej situácii prípoji Inkvizítorka, vtedy to nemôže dopadnúť dobre. Keď už sme pri nej...no smrť blízkych robí z ľuďmi divy . Odvtedy je jej srdce ako z ľadu+ ak má súdiť syna vraha jej manžela a syna...no Jace máš po chlebe :D Samozrejme nemôžeme zabudnúť na úžasného Magnusa ktorý ma zálusk na Aleca, ktorý sa to ale bojí priznať čo im tak trochu komplikujem vzťah. Izzy je Izzy a tá je ....jednoducho sama sebou. Simon...to už je trošku iná kapitola pretože po tom čo sa mu stalo v hotely plnom upírov, ho to tak nejako trápi a jeho milostný život začína brať trochu na rýchlosti pretože Clary sa trochu rozhýbala. Čo sa týka záporaka knihy..No stále je ten zlý, ktorý si myslí že spasí svet...jasné ,jasné všetci viem ako tvoje spasenie sveta tieňolovcov dopadne... Okrem toho pribudnú nové postavy, ktoré ale už rozoberať nejdem ale poviem vám len toľko že pre ďalšie knihu budú celkom dôležité.

Cassandru Clare milujem. Milujem jej knihy, štýl akým píše,  svet ktorý dokáže vytvoriť. Ale ... ta ženská je diabol! Je jedno že je to jedná z hlavnejších postavà šak čo? Prizabime ju! Ale milujem ju za to. Nie každý autor dokáže ublížiť svojej postave. Ako som spomínala Cassandra ma skvelý štýl písania a všetko ide hladko ako po masle. Vžiť sa do príbehu vôbec nie je ťažké a tým pádom si kľudne môžete vychutnať príbeh. Dobre o tom kľude trochu pochybujem lebo CC dokáže vyvolať aj menší srdcový záchvat. Slovenský preklad sa mi páči+ tie krásne obálky :D Kniha  u mňa , rovnako ako prvá kniha, dokázala znova prebudiť rovnaké pocty ako keď som túto knihu čítala po prvý krát, aj po druhý a tak ďalej. Ale ja ako beznádejná romantička musím povedať že mi tam nejako tá romantika chýbala. Ja viem že nemôže byť všade....ale aj táák :D A vzťah Simona a Clary ako romantiku nepokladám.


Takže nakoniec vám tu knihu tak či tak odporúčam. Bolo by blbé keby nie ,keď ju tak vychvaľujem. Viem že niektorým čitateľom táto séria moc nesadla, ale mne áno a ja ju milujem. Tak ak sa vám páčil prvý diel a ešte nemáte prečítaný ten druhy tak si švihnite pretože už 13 augusta u nás vychádza tretí diel Mesto skla, ktorý je ešte lepší ako táto časť. No a koľko obláčiku dám ? (Romantikáááááá kde siiii ? Zmizla som aj z piatym obláčikom.... :D )-Mara

5 komentárov

  1. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aj ja zbožňujem TMI, hlavne Jace a Magnus. :3 :D A súhlas, Clary je fajn hrdinka.^^

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja už nemôžem čítať žiadne recenzie na Nástroje smrtelníkov :D Chcem tie knihy! :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahojte kde zozenien knihy online dik

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ahojte kde zozenien knihy online dik

    OdpovedaťOdstrániť