Mini-recenzia na Desivé splynutie

Názov: Očami vraha

Autor: Jill Hatway

SériaDesivé splynutie

Diel: 1

Počet strán: 272

Anotácia:
Stredoškoláčka Sisa žije len so svojím otcom a mladšou sestrou, jej matka pred rokmi zomrela na rakovinu. Sisa trpí ojedinelou poruchou - narkolepsiou - poruchou spánku. Občas upadne do bezvedomia a ocitne sa dočasne v tele niekoho iného a jeho očami potom vníma svet. Jedného dňa sa ocitne v koži vraha, ktorý zabil kamarátku jej sestry. Krátko potom zomrie ďalšie dievča zo skupiny roztlieskavačiek a Sisa sa obáva, že ďalšia na rade bude jej sestra. Rozhodne sa vraha vypátrať na vlastnú päsť...

Nie je to tak dávno čo táto kniha vyšla. A poviem vám je zaujímavá, ale je pre mňa ťažké túto knihu recenzovať, lebo  nie som veľmi zvyknutá na knihy kde sa to toči okolo vecí ako je napríklad vražda. Samozrejme že som čítala knihy kde niekoho zavraždili, ale väčšinou to bolo len na okraji deju, A tu je to  jedná z najdôležitejších vecí v knihe. Druhá je že Sisa sa dokáže splynúť do niekoho iného ak ma niečo na čom ten človek zanechal nejaké emocionálne puto . Keď to povedala otcovi bola hneď za blázna. A to že často odpadáva , lekári hodili na narkolepsiu, čo je porucha spánku .

Poviem vám, čo som čítala iné recenzie iný písali, že vedeli kto je vrah hneď od začiatku. Ja som si to myslela tiež, ale sekla som sa. Autorka spojila niečo nadprirodzené ( Sisino splývanie) a kriminálnu zápletku (vraždy čo vyzerali ako samovraždy). Trochu mi to pripomínala knihy V zajatí snov. Jenie sa dokázala dostať do snov ľudí, a obé knihy čo som čítala ( tretiu som ešte nemá česť čítať) mali tiež nejakú tu kriminálnu zápletku až na  to, že na to, kto je ten kriminálnik , sme prišli už v polovici ak nie na začiatku knihy.

Sisa okrem toho, že sa snaží vyriešiť otázku : Kto je vrah, musí riešiť aj veci ohľadom lásky, priateľstva, rodinných vzťahov ale aj svoju minulosť. Musím povedať, že na to, že je to debut spisovateľky je to fakt dobrá kniha . Všetko to šlo takým tým správnym tempom .Formát knihy nie je veľký a jednoducho vám vkĺzne do ruky, takže je pri čítaní aj pohodlie. Len jedna vec sa mi trochu nepáčila. Že vydavateľstvo premenovalo hrdinku Vee na Sisu. Nejak sa mi to tam nehodilo, lebo mená ako Rollins, Zane, Mattie.... sú také americké a Silvia tam jednoducho nesedí.

A čo vy ? Už ste túto knihu čitatelia lebo sa chystáte ? –Mara

Inak. Nezabudnite, že naša súťaž končí už o tri dni !