Kelly Oram- The Avery Shaw Experiment


Názov: The Avery Shaw Experiment
Autor: Kelly Oram
Počet strán: 278
Preklad: nie
Filmové spracovanie : Nie
Anotácia:  Keď Avery Shaw zlomí srdce jej celo živný najlepší priateľ, rozhodne sa stým vysporiadať jediným spôsobom aký pozná, a to vedecky.
Štátny vedecký trh sa blíži a Avery s rozhodne použiť jej zlomené srdce ako tému svojho experimentu. Snaží sa nájsť liek. Tým že sa prinúti prejsť siedmimi fázami smútku pomocou sériou sociálnych testov, verí ,že sa sama dostane cez Aidena Kennedyho a bude znova schopná milovať. Ale tento experiment nemôže robiť sama a jej partner ( ex partner!)  je ten kto jej zlomil srdce.
Avery nájde riešenie svojich problémov vo Aidenovom staršom bratovi Graysonovy. Nádherný sukničkár ma byť vylúčený zo školského basketbalového týmu, lebo nezvláda Fyziku. Potrebuje dobrého učiteľa a veľa kreditov navyše. Ale keď Avery požiada roztomilého Graysona aby bol jej ,,objektívnym vonkajším pozorovateľom“ dostane oveľa viac než by očakávala pretože Grayson ma vlastnú teóriu: Avery nemusí smútiť. Musí žiť. A ak je tu jedná vec ktorú Grayson Kennedy ovláda, je to žiť život na plno.

Zaľúbiť sa do najlepšieho kamaráta , ktorého poznáme celý svoj život, nie je moc dobré. Vo väčšine prípadov sa to končí tak, že jedná strana ma zlomené srdce a už nikdy nebude možný vzťah ako kedysi. To je problém aj Avery. Aiden tu bol vždy pre ňu a boli spolu všade. A odrazu chce priestor. Čo Avery ,ktoré nevie čo ma robiť bez neho, zraní. A aby to nestačilo, ešte sa mi aj prizná zo svojich pocitov a on jej povie že má priateľku a že ju berie ako sestru. To je oslávenie Silvestra čo ? A aby to nestačilo niekde počas viet ,,potrebujem priestor“ a ,,beriem ťa ako sestru“ si Avery vlezie do sprchového kúta kde sa akurát sprchuje  idiotov starší brat Grayson.  Ten jej bude útechou úplne od začiatku. A na oplátku mu ona pomôže z fyzikou .Len jej musí pomôcť s projektom ktorý nazvala The Avery Shaw Experiment. Ale chlapom sa furt niečo nepáči tak začne svoj vlastný pokus zoceliť Averyno srdce. A tak sa začína vtipný a romantický príbeh


Hlavnými hrdinami je aj Avery a aj Grayson. V knihe sa pravidelne striedajú ich pohľady . Avery je dievča ktoré je dostatočne múdre ale moc naviazané na svojho najlepšieho kamaráta. Takže potom čo ju od seba odstrčí by ju zrejme mohol prejsť párny valec ale ju by to zrejme bolelo menej ako jej zlomené srdce. Grayson patrí zasa do partie obľúbených, ale niekedy mu to slabšie zapína. A každý na ňom spozná zmenu keď sa o Avery zaujíma dlhšie ako dva týždne. Joj len keby to videla aj Avery... Na Avery mi prekážalo , že pokiaľ sa jednalo o jej idiotského najlepšieho priateľa bola veľmi naivná. Našťastie sa jej naivita každou kapitolou zmenšovala. Grayson... nemám čo vytknúť (ach moje prekliate dievčenské srdce!) Bol vtipný a pre Avery chcel len to najlepšie (no dobre .bolo jasné že z toho bude mať niečo aj on :D ) A aj keď naivné hrdinky nenávidím , Avery  a samozrejme aj Graysona som si obľúbila.

Vedľajšie postavy som si celkom obľúbila. Bol to mix šprtov a populárnych deciek. Populárny sa vedeli dobre baviť a boli jednoducho taká príjemná partia. Zatiaľ čo šprti sa zabávali trochu iným spôsobom, ale stále to bola tiež dobrá a priateľská partia. A kto povedal že šprti a populárny sa nesmú ani cítiť  ? Kelly to v tomto prípade vyvrátila, pretože ich skupinky začala zmiešavať a celkom to fungovalo. Postavy boli celkovo vtipné ,takže ešte viac oživili príbeh. A musím spomínať Aidena ? Lebo ak ste postrehli už som viackrát napísala že je idiot. Takže je úplne jasné že by mi vôbec nevadilo ak by bol len v prvej kapitole . Bohužiaľ tam oxiduje stále.

Na tuto knihu som sa veľmi preveľmi tešila. Nielen preto, že sa Kelly rýchlo zaradzuje medzi moje naj autorky. Tešila som ,lebo pokiaľ viem, toto je prvá kniha ktorú Kelly napísala z dvoch pohľadov a myslím že na prvýkrát si poradila priam excelentne. Vďaka tomuto dvojitému pohľadu som si túto knihu zamilovala ešte viac. Kelly píše úžasne a o tom som sa mohla presvedčiť v ďalších dvoch knihách ktoré som od nej prečítala, ale ja ako milovník dvojitých pohľadov ,som si najviac zgustla na tejto knihe. Kniha mala dokonca dva Prológy a dva Epilógy. Nápad bol zaujimavý, spracovanie výborné, postavy zábavné a dobré vymyslené. Jedna chybička tam však bola. Dĺžka ! bolo to moc krááááátke !

Knihu odporúčam všetkými desiatimi. Aj na rukách aj na nohách. The Avery Shaw Experiment je veľmi vtipná kniha ktorá sa hodí aj do tepla aj do dažďa. Nie je dlhá a angličtina je ľahká. Romantika zaručene nechýba.  Takže je vám zrejme jasné že TASE bude mať plný počet obláčikov !-Mara




4 komentáre

  1. Ach, akoby som nemala čo čítať, môžem pridať aj toto do to-read listu 8D
    Kelly Oram je skvelá a určite si od nej chcem prečítať čo najviac 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mi niečo hovor :D najmene 10 rzčítaných kníh ale ja furt začínam niečo nové.....

      Odstrániť
  2. recenzia je úžasná..konečne niečo, čo nie je povinné čítanie pre študenta(fyza a deják) :D

    OdpovedaťOdstrániť