(RC) Danielle Trussoniová-Angelológia

Nebojte stále žijem ! :D Po trochu dlhšej neaktivite prichádzam  s recenziou na ďalšiu anjelskú sériu. Ak čakáte že to bude dáky sladký dievčenský román (na ktorých, ako vy viete, som závislá) tak to bude pre vás zrejme prekvapenie, pretože Agelológia nemá v sebe  nič čo zvyčajne v knihe hľadám , aj keď určitým spôsobom ma očarila. Než začnem chcela by som sa poďakovať vydavateľstvu Ikar za poskytnutie recenzného výtlačku.
Názov: Angelológia
Originálny názov: Angelology
Autor: Danielle Trussoniová
Séria: Angelológia
Diel:1
Počet strán: 422
Preklad: Sk/Cz
Vydavateľstvo: Ikar
Anotácia:
Sestra Evangelina bola ešte dievčatkom, keď ju otec zveril do opatery františkánskym sestrám adorácie na severe štátu New York. Ako dvadsaťtriročná objavila korešpondenciu z roku 1943 medzi nebohou matkou predstavenou kláštora sv. Rozáliou a svetoznámou filantropkou Abigail Rockefellerovou. Vďaka tomuto objavu sa Evangelina ponára do tajných dejín spred tisícročí: do prastarého konfliktu medzi Angelologickou spoločnosťou a desivo krásnymi potomkami anjelov a ľudí – nefilimami.
Tieto kedysi mocné bytosti, ktoré nič nezastaví pred vojnou voči ľudstvu, aby v ňom rozvrátili dobro, sa zúfalo snažia zmocniť tajomstiev ukrytých v týchto listoch. Takmer od počiatku ľudskej civilizácie sa nefilimovia – nezvyčajne vysoké bytosti so svetlou pokožkou – nepozorovane pohybovali v pozadí vplyvných osôb po celom svete. Ich konanie po celý čas potajomky sledovali generácie odborníkov na anjelov, angelológov, ktorí zasvätili celý svoj život, aby nefilimov zastavili. Toto ich poslanie neuniká drobnohľadu božskej nadprirodzenosti, ktoré číha zo všetkých kútov kláštora na rieke Hudson, kde žije Evangelina, preniká nevinný svet výskumu umenia a ukazuje architektonické skvosty Paríža a New Yorku v prekvapujúco novom svetle. Hlboko v útrobách bulharských hôr v priepasti ožarujú anjelskí predkovia nefilimov stalaktitové mreže svojho väzenia svetlom, ktoré je smrtiace a zároveň neodolateľné.
Evangelina postupne začína chápať prepojenie medzi týmito svetmi a listami, ktoré našla, aj svoju úlohu, ktorú má zohrať v tomto prastarom, znovu rozdúchanom konflikte, a spoznáva svoju parížsku starú mamu, jednu z významných angelologičiek, ktorá sa snaží zabrániť katastrofickej porážke v predvečer nového milénia.

O nefilimoch ste počuli v snáď každej anjelskej knihe. Vždy boli tie bábky anjelov , nič podstatné. Avšak v tejto knihe sú niečo viac. Niečo naozaj zlé , čoho by sme sa my ľudia mali obávať. Príbeh sleduje viacero životných príbehov ale najdôležitejší je asi ten mladej 23- ročné Evangeliny, ktorú otec poslal do kláštora kde až do teraz žila normálnym životom normálnej mníšky až pokiaľ to jeden list nezmenil. Odrazu sa Evangelina ponára hlbišie do svetá ktorý je predkaný tajomstvami, štúdiami o nadprirodzených stvoreniach ktoré Evnagelina poznala len z biblie . A jej poslanie v celej tejto veci je väčšie ako si myslela. Kto by povedal že jeden list ,trošku odlišný od tých ostaných, jej zmení život ? Vďaka tomuto listu sa dostáva do konfliktu medzi dvoma skupinami ktoré chcú získať jeden dôležitý predmet ktorý nás buď môže spasiť, alebo zničiť. Na ktorú stanu naša hrdinka patri ? A čo všetko  sa odohráva pred našimi očami aj keď mi to nevidíme ? To všetko nájdete v tejto knihe.
autor tohto úžasu spomenutý nižšie.

Ako som už vyššie spomenula Evangelina nie je jediná hrdinka knihy , no podľa veľmi otvoreného konca  usudzujem že práve ona je tá najdôležitejšia postava príbehu. Čo by som mohla o nej povedať? No popravde s hlavnou hrdinkou ktorá je mníška a nerieši svoj milostný život, nemám veľa skúsenosti ale myslím že to bolo celkom príjemne na chvíľu zmeniť  štýl hl. hrdinky a tak. Má určitú dávku odvahy , múdrosti a vie sa o seba postarať. Takže by som povedala že je to priam ideálna hrdinka knihy pre už trochu starších čitateľov. Ja som viac zvyknutá na hrdinky ktoré sú viac...ráznejšie. Samozrejme aj okolo hlavnej hrdinky musí byť nejaké to tajomstvo a autorka si ho podľa mňa udržala až do konca. A to je asi všetko čo by som o Evangeline mohla povedať.

Vedľajšie postavy by som rozdelila na tie dôležitejšie a tie ktoré jednoducho dotvárajú dej. Celestína  je mníška ktorá žije v rovnakom kláštore ako hlavná hrdinka a jej príbeh sa dozvedáme v druhej časti knihy (kniha je rozdelená na tri časti/ sféry ako ich autorka nazvala) ktorá je práve o jej štúdiu a objavoch keď bola ešte mladá a nevyučená angelologička. Do tých dôležitejších by som zaradila aj Gabrielu, známu aj ako starú matku hlavnej hrdinky a nefilima Grigoriho (ja viem že to meno je tiež vo viacerých anjelských knihách :D  Ale keď si predstaví snáď najslávnejšieho knižného Grigriho - Daniela ako pomaly zomiera rovnako ako Grigori v tejto knihe, chce sa mi smiať. :D ) a samozrejme odosielateľa listu Verlaina. Dalo by sa spomenúť ešte ďalších ale ja práve týchto považujem za najdôležitejších. Ostatný sú už iba na zaplnenie prázdneho miesta (či až moc zaplneného ?).  Postavy sa mi celkom páčili. Grigori bol pravý sviniar , aký ma každý ,,zloduch“ knihy byť. Gabriela odhalila veľké tajomstvo a Celestína je tá ktorá nam objasnila minulosť. Verlaina by som síce nezaradila do tých najdôležitejších tejto knihy ale verím že v druhej knihe si ho ešte užijeme veľa. Všetky ostatné postavy boli veľmi múdre a vážne. Páči sa mi že autorka sa moc nebrbľala aj s nimi. Normálne mam veľmi rada ak sú aj vedľajšie postavy pekne prepracované ale pri tejto knihe som šťastná že ich iba ,,načrtla“. Takže na postavy nemám námietky.

A však tu sa už dostávame k najväčšiemu úrazu knihy. Opisy. Prečo ?! Verte mi že ak by neboli tie opisy tak nepotrebné a nudné tak knihu mám dočítanú už pred týždňom. Anjeli my prídu ako veľmi fascinujúca téma a knihy o anjeloch a toho všetkého okolo nich  mám naozaj rada a táto kniha by sa dokonca  rýchlo umiestnila v top 10. Ale tie opisy mi prišli strašne nepotrebné a preto sa mi nechcelo k čítaniu tejto knihy vracať. Na zadnej strane je jeden výrok neviem koho o tejto knihe. Na 100% súhlasím ale ja sa jednoducho nemôžem cez tie opisy dostať. Milujem keď pri čítaní knihy ide všetko ako po masle a ja ani neviem kedy som stihla knihu prečítať lebo už som na konci. Posledných 50 strán bolo asi najlepších lebo sa tam naozaj niečo dialo a dokonca aj tie opisy boli dobré na predstavenie si situácie , ale prečo to musela autorka tak naťahovať počas celej knihy? Kniha mohla byť aj o 200 strán kratšia. Ako vy dobre viete ja som veľká romantička preto by som mohla povedať že táto kniha nie je pre mňa a však, všetko okolo lýry a nefilimov a o celom odbore ktorý Angelológia predstavuje ma tak veľmi zaujalo že dokonca aj romantika , na ktorej ja závislačim ako narkoman na heroíne,  šla tam- tam.


Takže si to zhrňme. Ak chcete knihu :ktorá ma naozaj skvelé spracovaný nápad až na tie opisy . Nemá v sebe ani štipku romantiky, či humoru ale za to veľkú dávku tajomna, tak by ste mali po tejto knihe siahnuť. Ja osobne knihu odporúčam skôr starším čitateľom ale netvrdím že neučaruje aj tomu mladšiemu. Po otvorenom konci sa s radosťou pustím do tenučkého pokračovania s názvom  Agelopolis. Takže ja dám tejto knihe 3 a pol obláčika. Toho 1,5 obláčika som stiahla kvôli tým mučivým opisom. - Mara
 

Obrázky: Google a úžasna Lucy z blogu Lucy´s Little Word ktorá úúúžasne maľuje ! a na jej obrázku je zobrazenie českej obálky.
Anotácia:  Bux.sk / Ikar                                                                                                                                                

3 komentáre

  1. Ja som z tejto knihy prečítala iba kúsok, pretože mi dosť prekážala kresťanská tematika :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aj ja som myslela že mi to bude dosť prekážať....ale chcela som vedieť čo o anjeloch zapotia v tejto knihe, ale autorka veľmi dobre spracovala to čo hovorí cirkev aj to čo popiera :-)

      Odstrániť