(RC) Jamie McGuire- Prozreteľnosť: Odhaľte s Ninou nadprirodzeno a lásku!

Nazdar decká! Ako ste si všimli, prešiel mesiac a my sme nepriniesli nič nové, čo nás mrzí! No je tu obdobie každého knihomoľa LETO! Preto sa pokúsime blog znovu spojazdniť a začneme recenziou na knihu Prozreteľnosť. Nech sa páči :

Názov: Prozreteľnosť
Originálny názov: Providence
Autor : Jamie McGuire
Séria: Providence
Diel: Prvý
Počet strán: 424
Vydavateľstvo: Yoli
Jazyk:  SJ/ČJ
Anotácia: Vysokoškoláčka Nina krátko po smrti milovaného otca spoznáva sympatického, trochu tajomného mladíka. Čoskoro sa ukáže, že ich stretnutie na autobusovej zastávke nebolo náhodné. Jared Ryel ju pozná lepšie než najbližší priatelia z internátu. Čoskoro medzi nimi preskočí iskra, lenže Jared akoby sa obával naplno prejaviť svoje city, pretože táto láska je z kategórie zakázaných... Jedného dňa Ninu na ulici osloví neznámy muž a dožaduje sa dokumentov o prevode časti otcovho rozsiahleho majetku. Po vyhrážkach od bývalých otcových spoločníkov sa Nina dozvedá, že otec v skutočnosti žil dvojakým životom. Hoci to znie neuveriteľne, zaplietol sa do nebezpečnej hry so samotným peklom. Temný vojvoda sa dožaduje niečoho, čo im vzal, a Nina spočiatku nemá ani potuchy, o čo ide. Ochrániť ju môže iba Jared, ktorý má neuveriteľné, priam nadľudské schopnosti a s ktorým ju spája viac než priateľstvo.
Z anglického originálu Providence (Jamie McGuire, LLC,Enid 2010) preložil Michal Jedinák.

,, Neviem ,čo som urobil, že som si zaslúžil tak nádherný dar a nie som si istý, či nebudem drzý ale ďakujem Bohu za padlých anjelov.“

Nina ma veľmi silný vzťah s jej otcom, ktorý vyčítate už z prvých riadkov knihy. Nina berie svojho otca ako hrdinu ,ak nie ako Boha, a preto je pre ňu úplne zničujúce, keď jej otec naposledy vydýchne. Trošku depresívny začiatok však ? To sa však zmení, keď Nina na ceste z pohrebu stretáva okúzľujúceho Jareda. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že ide o náhodne stretnutie , ktoré sa už nikdy opakovať nebude. Ale ako správne tušíte, tak to nebolo posledný krát a ani
náhodne. Ako sa toto objavovanie v núdzi začne opakovať, začne aj Nine dochádzať, že to nie len tak úplne náhodne a tak sa tomu rozhodne prísť na kĺb. Avšak ako začne odhaľovať pravdu príde na to, že ak odhalí jedno tajomstvo, privalí nie len na seba nebezpečenstvo, pred ktorým ju možno nebude vedieť ochrániť ani Jared.


,,Ak si myslíš, že som šťastná keď som bez teba , tak je to preto, lebo na teba myslím“

Nina mi prišla už po prvých riadkoch veľmi sympatická. Asi to bolo tým, ako opisovala jej vzťah k otcovi (a je mi úplne jasné, že je to iba v knihe :D 90% dievčat v jej vekovej kategórii  nechce o tom svojom ani počuť :D) Avšak ako strany pribúdali, chcela som ju prefľaskať. Keď sa takto správa šestnásť- sedemnásť ročná hrdinka tak prosím- ešte to dokážeme zvaliť na hormóny a nevyspelosť, no ako sa zdá vekom rozum neprichádza – u knižných hrdiniek teda nie.  Ako viac trávila čas s Jaredom, tým viac kašľala na svojich blízky a občas som mala dokonca pocit, že keď potrebovala naštvať jej milovaného jej boli dobrý. Nespomínam ani jej fňukanie a šialene pokusy zaujať jeho pozornosť.  V určitých okamihoch som videla tú Ninu z prvých strán a občas ma prekvapila svojou odvahou a rozvážnosťou, preto dúfam že sa táto jej vyspelejšia stránka viac prejaví v druhom diely. Ak nie....bude to zaujímavé.

,,Neviem si predstaviť život bez teba. Nechcem život bez teba.“

Určite vás zaujíma aj vyššie spomínaný Jared...možno vás to prekvapí ale je ...dokonalý. Akoby nebol z tohto sveta. Anjelská krása, je tam keď ho potrebujeme ...no jednoducho dokonalý hrdina. Viem že toto vyznieva asi dosť ironicky (a aj by malo), ale nebudem vám klamať, že moje srdce nezaplesalo keď sa ocitol na scéne. No nie tak silno ako pri iných dokonalých knižných hrdinoch. Jared bol citlivý parterom a dobrým ochrancom, no ako začal byť ,,sebecky“ bol viac ten citlivý partner ako drsňak. Už od začiatku mi bolo jasné, že bude na Ninu úplne namotaný a taktiež mi bolo jasné, že sa dočkáme momentov: pre tvoje bezpečie sa ťa radšej vzdám. Preto som od neho nečakala nič extra. Keďže sa v príbehu črtá aj ľúbostný trojuholník je tu aj tretí muž, ktorý je sladký ako šteniatko ale najradšej by som ho dala do útulku v Číne, kam by som ho poslala loďou. Pretože Nina neberie ako svoj milostný objekt nikoho okrem Jareda, je tam Ryan iba na to, aby drásal moje nervy. Čo sa týka jej priateľov: páčili sa mi. Boli príjemný, vtipný a starostlivý. Škoda že tam neboli častejšie (lebo Nina na nich musela sra...) a keďže viem čo sa bude diať v ďalších dieloch (ehm a to som čítala iba anotácie), dovoľujem si povedať, že už im môžem zamávať na rozlúčku, lebo ich Titanic už odplával.
Samozrejme príbeh je zameraný aj na rodinu. Aj ked Ninin otec zomiera hneď na prvých stránkach ešte aj na konci príbehu riešime jeho minulosť a ,ako počas čítania zistíte, tak zároveň aj minulosť Jaradového otca. Nevyhneme sa naštvanej sestre, odmeranej matke alebo naopak veľmi milej matke našich dvoch nadprirodzených súrodencov.

,,Teraz ťa idem pobozkať a neviem, či budem schopný prestať

Keď som sa dozvedela, že Yoli k čitateľom prinesie ďalšiu knihu od úžasnej Jamie, vedela som že tu knihu budem mať. Jamie ma presvedčila veľmi príjemným štýlom písania a plynulým prerozprávaním príbehu už pri jej knihe Krásna katastrofa. Možno viete možno nie, táto kniha bola autorkin debut a aj keď som to vedela, bola som príliš nadšená a mala veľké očakávania. Nechcem povedať že ma táto kniha úplne sklamala- to by som vám klamala, len ja som mala od tejto prvotiny priveľké očakávania. Chcela som prepracované postavy a príbeh ...jednoducho som chcela až moc. Prozreteľnosť je dobrý príbeh: zmes romantiky, nadprirodzena a akcie. Hlavným mínusom sú u mňa postavy, ktoré mi jednoducho nesadli a možno trochu prirýchli spad deja, pretože ja si neviem predstaviť, čo chcú riešiť ešte zvyšné dve knihy (tým chcem povedať, že podľa mňa by Jamie stačili aj dve knihy.) ale keďže ich ešte nemám prečítané, neviem, čo si pre nás autorka prichystala ale teším sa na to a dúfam že budem môcť byť pozitívnejšia.

,,Existujem pre teba. Žijem pre teba. Žijem pre to, aby som ťa miloval.“

Ak ste sa dopracovali až sem tak vám gratulujem. Dopracovali ste sa k zhrnutiu: Kniha sa mi páčila aj keď mala určité muchy v podobe postáv a rýchleho spadu príbehu. No určite oceníte autorkin štýl a ľahkosť čítania. Príbeh vám ponúkne  romantiku a nadprirodzeno ale aj nejakú tu akciu. Knihu určite odporúčam, pretože sto ľudí, sto chutí a vám možno tento príbeh padne ako uliaty. Osobne sa teším na pokračovanie: Proroctvo, ktorého sa dočkáme už v septembri tohto roku. Prozreteľnosti dávam tri obláčiky.


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete zakúpiť TU


9 komentárov

  1. Vďaka recenziám čo som čítala váham, no aj tak ma láka si to prečítať :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako som povedala, poznám ľudí, ktorý dali knihe plný počet- niekomu sadne niekomu nie :D Tak ju skúús :D

      Odstrániť
  2. Tiež som knihe dala 3*, ani mňa Jared nijako neočaril a bolo to príliš zamerané na ten ich vzťah podľa mňa, keby autorka viac riešila iné veci, kniha mohla byť ešte lepšia, mala potenciál... Ale tak, som zvedavá na pokračovanie.:)
    Inak, že poslať Ryana loďou do Číny, to ma pobavilo.:DD Super recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som fest zvedavá na Proroctvo, ale určite bude riešiť ich vzťah...povedala by som, že až v trojke si uvedomia: ups máme problémy s nebom aj peklom :D Ale tak bol to debut berme to tak..hlavne že teraz je Jamie skvelá autorka :D
      Ale mňa Ryan tak výtačal...ty by si ho neposlala do Číny ? Ako rozmýšľam....možno by som ho posadila na Titanic....myšlienka dňa toto :D ďakujem :D

      Odstrániť
    2. Hej, len aby to nebolo že v trojke a ešte aj tesne pred koncom.:D Ale tak uvidíme.:D
      Ja som popravde od nej zatiaľ nič iné nečítala, eheem.:D Ale celkom by som to aj zmenila, lebo napísané to bolo fakt fajn.:) Možno keď budem mať tú správnu náladu.:D
      Tiež ho nemusím, takže určite skvelý nápad.:DD A Titanic ešte lepší počuj.:D

      Odstrániť
  3. Tak já nevím, mám si to přečíst nebo si to nemám přečíst. Stále jsem na vážkách. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak skúsiť to môžeš, ale nebude to najlepšia kniha tvojho života...:D :D Ale séria ma potenciál. To určite :D

      Odstrániť
  4. Pekná recenzia a miestami úsmevná heh.
    "ktorý je sladký ako šteniatko ale najradšej by som ho dala do útulku v Číne" toto sa ti vážne podarilo :D
    Knižku som čítala a mala som veľké očakávania, a trošku ma knižku sklamala. Avšak nebola najhoršia a autorka to zachránila štýlom písania :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Stále váham či si to mám prečítať :D

    OdpovedaťOdstrániť