(RC) Jodi Ellen Malpas- Vtiahne vás Tento muž do svojho zmyselného sveta?

Ako si užívate leto decká? Ja vám dnes prinášam recenziu na knihu určenú predovšetkým starším čitateľkám a dopredu upozorňujem, že nebude veľmi pozitívna. Povedala by som, že toto je moje najkritickejšie dielo. Možno ani nebude patriť k mojím najlepším...moja myseľ nie je zvyknutá kritizovať knihu, takže tak. No hádam si ju aj tak užijete :

Názov: Tento muž
Originálny názov: This Man
Autor: Jodi Ellen Malpas
Séria: This Man
Diel: Prvý
Počet strán: 472
Jazyk: Slovenský
Anotácia: Keď mladá bytová architektka Ava O’Sheaová prijme pracovnú ponuku, netuší, čo ju v luxusnom hoteli s názvom  Zámok čaká. Najskôr bežná konzultácia s nafúkaným, nudným vidieckym snobom s cigarou v ruke. Napriek očakávaniu tam však stretne Jesseho Warda, zničujúco príťažlivého, veľmi sebavedomého plejboja, ktorý vyhľadáva erotické dobrodružstvá a neuznáva pritom nijaké hranice. Okamžite medzi nimi preskočí iskra. Ava sa k Jessemu nechce citovo pripútať, ale nedarí sa jej ovládnuť obrovskú túžbu, ktorú v nej prebudil. Vie, že tento muž jej napokon zlomí srdce, a inštinkt jej našepkáva, aby od neho ušla, kým to ešte dokáže. Lenže Jesse sa jej nechce vzdať. Aj on po nej túži a je rozhodnutý získať si ju za každú cenu.
Z anglického originálu This Man (Orin Books, an imprint of The Orion Publishing Group, Ltd, London) preložila Jana Seichertová.

,,Všetko je znesiteľnejšie s tebou po blízku.“

Cesta tejto série bola veľmi podobná tej, akou si prešla aj populárna séria Päťdesiat odtieňov šedej, ktorá zožala úspech po celom svete vrátane nás.  Kniha Tento muž bola vydaná najprv ako e-book a keď zožala veľký úspech, dostala sa aj do hmatateľnej knižnej podoby. O čom táto kniha je? Čím zaujala milióny čitateliek po celom svete? Ako ste mohli vyčítať z anotácie, hlavná hrdinka Ava prichádza do Zámku za zámienkou práce. Očakáva starého muža s obezitou, s ktorým bude musieť pracovať, no namiesto toho tam nájde jeho. Jessie je dokonalý.  Je všetko, čo si každá žena predstavuje a po čom túži a aj keď sa Ava snaží  udržať si pracovný postup, jej úsilie pomaly padá a ani ona nie je svätá a podľahne jeho zmyselnosti. A aj keď ju Jesse dostatočne zamestnáva , Ava vie, že na jeho neustálom komandovaní a celkovo jeho živote je niečo zvláštne. Ale je len na nej, či to odhalí. A či to vlastne chce odhaliť.

,, Nie, je to spôsob, ako sa na teba pozerá, akoby si bola stredobodom jeho vesmíru.“

No anjelikova moji, vopred vás varujem, že vám o postavách veľa nepoviem, pretože ja sama o nich takmer nič neviem- k tomu sa však vyjadrím neskôr, nebojte :D Rovnako ako celý príbeh, tak aj hlavná hrdinka Ava mi prišla ako mix hlavných hrdiniek zo sérií Crossfire (Eva) a Päťdesiat odtieňov šedej (Ana) ešte aj to meno mi prišlo ako skomolenie ich mien!  Ava je mladá žena po rozchode,  ktorej sa v práci darí a ma dosť  rozumu na to, aby vedela, že sa treba Jessemu vyhýbať . A toto jej rozhodnutie  po sto stranách pomaličky prchá ako sóda z otvorenej fľašky a Ava končí v jeho náruči. A pod papučou...  Keď už sa znova vracia k sebe, začína sa spierať, príde Ward, vytiahne svoje triky a všetko ide späť do kalerábov- a tak to ide stále dokola(predstavte si to takých...hmm 440 strán!).  Preto som si cenila tie výnimočne chvíľky, keď si dupla nohou (keby to tak k niečomu bolo) .Taktiež ani nechýbala stará dobrá naivita, ktorá sa sem- tam prejavila, či slzy, ktoré sa občas spustili. Aj keď som toho o nej napísala veľa, takmer nič o nej neviete (no v knihe nájdete ešte pár základných informácií o rodine a veku) ...frustrujúce že?Tak to si ešte počkajte na Tohto muža....

,,Je stelesnením zlého chlapca, len trochu starší. Je nebezpečný, tajomný a úplne návykový.“

Jeho totižto nespoznáte vôbec. Zatajuje vek, k rodine sa moc nevyjadruje a je nehorázne posadnutý kontrolou a sexom a samozrejme je bohatý. Keď som sa prvýkrát dostala k jeho opisu spokojne som si vzdychla a tešila som sa, kedy sa o ňom dozviem všetko- dobré či zlé, ale akosi sme sa k ničomu nemohli dopracovať a mňa už to vytáčalo tak, že som iba pretáčala stránky, spolky ich vnímala, či sa náhodou niečo nezmení a ja sa nedozviem aspoň jeho vek...NOPE.  A to jeho rozčúlenie pre všetko! Ako keď už mám knihu za sebou hovorím..áno, chápem prečo to vtedy urobil. Chápem, ok.  Ale keď už jej začal sťahovať veci a neviem čo, mala som chuť si tresnúť  hlavu o niečo tvrdé...alebo vyhodiť knihu von oknom. Taktiež ma vytáčalo, keď všetko riešili sexom..naozaj všetko! Avšak veľmi som sa tešila, keď sa na scéne objavila najlepšia kamarátka hlavnej hrdinky, Kate(Kto uhádne ako sa volala najlepšia kamarátka hl. hrdinky vo FSOG, ma u mňa imaginárnu čokoládu)  a Sama- priateľa Jesseho. V príbehu sa nevyskytujú často, ale ak áno, tak som sa neubránila úsmevu. Som za to, aby autorka napísala knihu o nich dvoch...vážne! Nechcem hovoriť, že sa v príbehu nemihla iná postava. K slovu sa dostala aj mama hl. hrdinky, bývalý priateľ, mrcha Sarah (zamestnankyňa na Zámku),  spolupracovníci hl. hrdinky, ale kniha predsa nie je o vedľajších hrdinoch.

,,Ten je muž je chodiace a hovoriace demolačné tlačítko. A ty si ho práve stisla.“

Nechcem aby som vyznela tak, že chcem knihu skopať pod čiernu zem. Ale stojím si názoru, že keď kniha, tak nech sa tam odohráva niečo viac ako sex. Kniha mala dej, zápletku jednoducho potenciál, ale všetok skončilo v posteli Jesseho Warda. ALE! (Áno , prichádza veľké ALE) nemôžem odoprieť autorke, že má dobrý štýl písania, ktorý sa veľmi dobre číta. Taktiež si pripravila pôdu pre pokračovanie a ako som spomenula občas som sa neubránila úsmevu, či znepokojenému zamračeniu- čiže dokáže vyvolať emócie.
Ale asi mi jednoducho vadilo, ako čitateľom sprístupňuje svoje postavy a ako plytvá dobrou zápletkou a to aké podobnosti som nachádzala medzi touto sériou a dvoma vyššie spomenutými  (a možno to len bola zhoda okolností..kto vie?). Je tu aj možnosť, že kniha prišla do mojich rúk v zlom čase- keď som zachraňovala svoj priemer a bola v neustálom strese- a ja som nedokázala knihu vnímať aj z iného uhlu.

,,Si moja, navždy.“

Uf, dostali ste sa vlastne až sem? Áno, kniha bola pre mňa sklamaním. Očakávala som viac. Postavy mi prišli nepríjemné a chýbala mi nejaká väčšia dejová línia, no autorka píše príjemným štýlom a kniha vo vás vyvolá aj malé zachvenie emócii. Preto , ako v dobre autorky tak aj mňa, dúfam, že keď sa mi dostane do rúk druhy diel, bude lepší ako tento: a ja mám tušenie, že áno. Knihu odporúčam tým, ktorí si série ako FSOG alebo Crossfire užili a hľadajú niečo veľmi podobné a netúžia po niečom, čo bude zaťažovať mozgové bunky. Kniha Tento muž si z Knižného neba odnáša dva obláčiky - Mara

,,Nevadí mi byť tvojim Bohom.“



                       Za poskytnutie RC ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete zakúpiť TU.

11 komentárov

  1. Pekná recenzia a dobré obrázky. :)
    Keď kniha vyšla bola som zvedavá, aká bude a ako vidím, nič nové pod slnkom. Znova len kniha, ktorú predávajú sexuálne scény a super úžasný chlap, trošku úchyl. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D :D No jo...Pekný úchyl to predá vždy :D :D ďakujem :)

      Odstrániť
  2. Musím říct, že první díl byl pro mě nejhorší. Ale kamarádka mi slibovala, že to bude lepší a lepší a měla pravdu :). Takže vydrž, fakt se to zlepší ;). Až po konci 3. knížky jsem to vlastně nějak všechno pochopila a věci začaly dávat vyšší smysl.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak v tom pevne dúfam :D Aj som počula, že sa to má zlepšovať, tak preto sa chcem pustiť aj do druhého a tretieho dielu. Tak teda dúfam že to bude lepšie :D

      Odstrániť
  3. Je čudné, že od takejto knihy čakáš nejakú hĺbku. Diela tohto typu žiadnu hĺbku nemajú. Zdá sa mi, že všetko je už iba fanfiction na Fifty :D
    Pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem. Tak vieš občas niečo pekné a hlboké načnú, tak som dúfala, že možno....ale ako som čítala ďalej, tak som hľadala dej, nie hĺbku :D A fifty je zas fanfiction na súmrak :D číže sa dostávame k tomu že 80ˇ% dnešnej lit je vlastne opakovanie jednej série :D

      Odstrániť
  4. dúfam, že sa ku knihe niekedy prepracujem, pretože som na nu čítala aj negatívne aj kladné recenzie :) pekná recenzia :) a páči ako ste ošatili svoj blog a zbožnujem myšku v podaní drozdajky na vašej stránke :) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som vďaka Goodreads prišla na to, že bud ju človek nenávidí alebo miluje...ja som zatiaľ v prvom tábore. Sme radi že sa nové ošatenie a myška páči :D a aj recenzia

      Odstrániť
  5. Ja som sa na knihu veľmi tešila a užila som si ju. Jesse sa mi páčil preto lebo bol krutý a drsný a bral si čo chcel. Zato mi vadilo správanie (ako sa volá tá hlavná postava?) ... ach Ava. Jej správanie mi veľmi vadilo a autorka ju v knihe stvárnila ako veľmi hlúpu, naivnú ženu ktorá nemá vlastný názor a nevie sa rozhodovať sama za seba a stáť si za svojim. Aspoň to dokázala na konci knihy -_-

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne to prišlo tak, že Ava chcela a aj by bola viac istejšia, keby na ňu nemal Jesse taký vplyv. Na konci sa zobudila a dokázala sa postaviť za svoje rozhodnutie...lebo sa,,prebudila" z toho jeho kúzla. Ako som spomenula, Jesseho som ako-tak pochopila až na konci knihy, no aj tak ma ta jeho správanie vytáčalo. Chápem, že Avu chcel a išiel si pre ňu, ale niektoré veci boli moc. A ako som sa dozvedela, tak to on jej zrejme kradne antikoncepciu a to už som si začala teda riadne klepkať po hlave.

      Odstrániť
  6. Ale obálka je zato krásna a vkusná 8)

    OdpovedaťOdstrániť