Keď ten pravý, nie je taký, ako ste si ho predstavovali (Jennifer Probst-Hľadanie vytúženého dňa)

Keď sa povie romantika, predstavím si aj Jennifer Probstovú. Čo hovorím na jej najnovšiu knihu a našom preklade?

Originálny názov: Searching for Someday
Autor:  Jennifer Probst
Séria:  Hľadanie
Diel: Prvý
Jazyk: Slovenský
Anotácia:  Zoznámte sa s Kate Seymurovou, majiteľkou mimoriadne úspešnej zoznamovacej agentúry, ktorá má tajomstvo - dotyk, vďaka ktorému s neochvejnou istotou odhalí, či to, čo vzniká medzi dvomi ľuďmi, je láska. Pocíti ho, keď stretne Slada Montgomeryho, takmer vo všetkých smeroch úžasného a sexi rozvodového právnika, ktorý neverí, že jej agentúra nie je podvod.
Uzatvoria teda zmluvu, podľa ktorej mu musí Kate nájsť dokonalú partnerku. Podarí sa Kate udržať ich vzájomný vzťah v hraniciach vymedzených zmluvou, keď ju už pri prvom stretnutí nesmiernou silou zasiahne vzrušujúca energia ich vzájomnej príťažlivosti? Alebo sa azda nakoniec aj majiteľka zoznamovacej agentúry zoznámi s mužom svojich snov?

Kate má problém naviazať vzťah. Pýtate sa, prečo by stým mala mať pôvabná blondína problém? Každá žena z jej rodu dostane do vienka dar- takzvaný Dotyk, pomocou ktorého vie určiť dve spriaznené duše. Pre jej zoznamovaciu agentúru je to výnosné. Pre jej osobný život je to... už horšie a tajne dúfa, že čoskoro nájde toho pravého, toho, pri ktorom konečne spozná Dotyk na vlastnej koži a pre vlastné potešenie. Len nečaká, že to bude Slade...Slade je rozvodový právnik. Slade, ktorý v lásku už dávno stratil nádej a je to preňho len reakcia hormónov. A taktiež chce svoju sestru chrániť od zlomeného srdca a keď sa dozvie, že sa sťahuje z jeho bytu a dokonca sa zapísala do zoznamky, skoro to sním šľahne o zem. A preto som rozhodne napochodovať do zoznamovacej agentúry a stručne im vysvetliť, že jeho sestre srdce nezlomia a ani ju neoberú o peniaze. A tak sa Slade a Kate strenú a prvotne odhodlaný Slade padá do pasce- až tak, že sám sa do agentúry zapíše, aby Kate aj sestre dokázal, že je to len blaf- rovnako ako láska. Kate však zistí, že je to jej pravý a rozhodne sa, že osud jednoducho oklame a zmení ho. Slade si myslí, že to iskrenie po spoločnej noci vymizne. To sa však obaja kolosálne mýlia

,,Byť v bezpečí, ale byť sám? To nie je život, to je prežívanie.“

Hlavná hrdinka Kate je...na dne. Nech sa snaží ako chce, nikdy sa jej nepodarí nájsť toho pravého- aspoň si to myslí. To je, pravdepodobne, to jediné, čo ju štve. Všetko ostatné v jej živote je poriadku: má skvelé priateľky, jej agentúra prosperuje, doma ju čaká milovaný pes....len ten chlap sa akosi stráca. Samozrejme, ešte sú tu tie problémy s občasným koktaním, ale to ani nestojí za reč.  Kate mi prišla ako strašne príjemná hrdinka, ktorá si za svojim stála stoj čo stoj. Samozrejme, nie vždy som jej správanie schvaľovala, ale myslím, že k takýmto knihám to patrí- je to jednou z čŕt pomaly každej hrdinky. Že si od seba niečo odopiera- nech už je zámer hocaký. Za to mužské postavy sa môžu rozdeliť na tri typy- úplne prístupný ku všetkému, čo hrdinka povie. Tajomný až do poslednej strany, alebo Slade- hrdina, ktorý si prejde najväčšou zmenou v príbehu, nakoľko sa musí láske otvoriť. Slade, bol podľa mňa super. Taký ten chlap, ktorý na lásku neverí, pohŕda ňou- ale je vtipný a charizmatický. V podstate sú od seba úplne odlišní, ale viete ako sa hovorí- protiklady sa priťahujú- a že to medzi týmito dvoma iskrí! Jednoducho dvojica, pri ktorej si príbeh užijete.

,,Pravda je taká, že žiaden muž po mne netúžil natoľko, aby ma požiadal o ruku.“

Nie len hlavná dvojica za to stojí- Vedľajšie postavy sú taktiež fajn. Za zmienku stojí aj to, že séria Hľadanie je prepojená zo sériou Manželstvo s milionárom, vďaka postavám. Hrdinovia predošlej série sa objavujú aj tu, a tak sa vám pripomenú- čo vás ak ste fanúšikom predošlej série určite poteší. Skvelou správou je, že vďaka štvrtej knihe budeme týmto postavám ešte bližšie! ( o tom inokedy :D ) Ale ani nové postavy nezaostávajú. Probstová si pripravila nové postavy, ktorých príbehy bude ďalej rozoberať a opísala ich tak, že sa jednoducho na ich knihy tešíte. Priateľky hlavnej hrdinky Kennedy, Arilyn a Genevieve sú oporou hlavnej hrdinke. Sú vtipné a príjemne, ale taktiež majú vlastný príbeh, ktorý čaká na vyrozprávanie- a ja už sa na to teším. Samozrejme, mihnú sa tu aj postavy ako Jane,- Sladeová mladšia sestra, vtipná matka hlavnej hrdinky, či potenciálne partnerky pre hlavného hrdinu pobehujúce sem a tam. Postavy na čitateľa vplývajú dobrou energiou a sú podľa mňa dobre vykreslené. Ak nepotrebujete vedieť viac, tak viac nedostavene, a ak je to naopak- tak dostanete v ďalších príbehoch. A namiesto toho, aby boli vedľajšie postavy rušivým prvkom, ženú vás v čítaní vpred a tlačia vás do ďalších dielov.

,,Kontrola je len ilúzia, ktorá nás núti veriť v to, že veci sa hýbu určitým smerom. Vzdaj sa kontroly, nechaj viesť život a dostaneš sa k bohatému poznaniu.“

Keď sa mi dostalo možnosti zobrať túto knihu, ani som nezaváhala. Je to tá typická romantika, pri ktorej si oddýchnete a zaochkáte. Ďalším rozhodujúcim prvkom je aj spisovateľka. Jennifer Probst je na Slovensku už pomerne známe meno, čitateľky si jej knihy a ľahký štýl obľúbili. A ďalším bodom pre je reklama, ktorú som ja, samozrejme, videla až neskôr, ale ak by som knihu nemala, tak si ju kúpim iba kvôli tomu fešákovy na makete. Naozaj. Bola by som toho schopná –zobrať si  tu maketu domov. Aj toho by som bola schopná. Ale späť k príbehu. Už v predošlej sérií autorka priniesla do príbehu trochu nadprirodzena v podobe knihy kúziel, tu sa okrem tejto knihy objavuje aj dar: Dotyk, ktorý podľa mňa milo oživil cely príbeh a dodalo mu to určitú... nápaditosť. Je smola, že v ďalších knihách sa dotyk pravdepodobne nevyskytne. Ako som už spomenula, autorka má príjemný a ľahký štýl písania. Dej ubieha v normálnom tempe, nikam sa neženie, no ani nevlečie. Dáva svojim postavám čas sa prejaviť, ale nie až tak, aby čitateľa začali nudiť. A to je dôvod, prečo sa mi jej knihy tak dobre čítajú. Jej knihy mám vždy prečítané za pár hodín a skvele sa pri nich zrelaxujem- a nezáleží na tom, koľko klišé sa tam objaví.

,,Čo sa ti stalo? Kedy si prestala v seba veriť? Vo svoj dar? V to, čo si zaslúžiš?“


Hľadanie vytúženého dňa, je typická romantická kniha, ktorá vás bude baviť- pokiaľ tento žáner máte radi. Jennifer vám podsunie príjemné postavy, ale aj zápletku. Všetko sprevádzane ľahkým štýlom jej písania. Takže, ak hľadáte niečo do týchto upršaných dní, alebo si budete chcieť oddýchnuť od pečenia koláčov na sviatky- tak po tejto knihe siahnite. A ak ste fanúšikom Jennifer Probstovej, ani netreba hovoriť, že tú knihu musíte mať. Hľadanie vytúženého dňa si vyslúžilo päť obláčikov a teším sa na druhý diel J

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar, Knihu si môžete zakúpiť TU


4 komentáre

  1. Moc mě knížka zaujala! :) Dosud jsem o ní neslyšela, nicméně teď mám vážně chuť si ji přečíst. U nás vyjde v červenci, tak se po ní pak podívám. Občas by se mi takový Dotyk taky hodil. :D Nedošlo by k tolika bolestným omylům! :D :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite po nej hoď očkom :D Podľa mňa, za to stojí :D To si píš - dotyk by bol zaručene fajn :D ďakujem :D

      Odstrániť
  2. Knihu som dočítala a super ako vždy :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. knihu som zatiaľ nečítala no dúfam že to čoskoro napravím TheBookLady

    OdpovedaťOdstrániť