Keď sa strácate v bolesti z minulosti (Strácam sa v tebe- Jasinda Wilderová)

Zdar, deti moje! Ako žijete? :D Ja trochu hekticky, ale... zvládam to :D Tak je čas pustiť sa do novej recenzie (btw, vy ste klamali,... vás ten článok o mojom výlete ani vlastne nezaujímal- pche pche :D ).

Originálny názov: Falling Into You
Autor: Jasinda Wilder
Séria: Strácam sa 
Diel: Prvý
Jazyk: ang/sj/čj
Anotácia:Nebola som vždy zaľúbená do Coltona Callowaya. Najprv som ľúbila jeho mladšieho brata Kyla. Kyle bol moja prvá ozajstná láska v každom ohľade. Potom raz v jeden augustový večer prišla búrka a Kyle zomrel. A druhý človek, ktorý zomrel s ním, som bola ja. Colton ma nenaučil, ako mám žiť. Nevyliečil moju bolesť. Neurobil zázrak, aby som sa pozviechala. Naučil ma, ako to musí prebolieť a že človek sa nemusí vždy cítiť dobre. Naučil ma, ako to prekonať.
Osemnásťročná Nell Hawthornová sa zaľúbila do svojho dlhoročného priateľa z detstva Kyla Callowaya. Ich mladá láska je krásna a budúcnosť je plná prísľubov. Potom však Kyle tragicky zahynie a Nell to navždy zmení. Na pohrebe sa prvý raz stretne s Kylovým starším bratom Coltonom. Obaja sa prebíjajú životom, ako najlepšie vedia. Asi o rok sa ich cesty znova skrížia v New Yorku. Colton pochopí, že Nell sa ešte vždy nezmierila s Kylovou smrťou. Ešte vždy v nej tlela bolesť, pocit viny a ľútosť. Vie, že by sa do toho nemal starať, ale nemôže si pomôcť. Cestu k sebe nenájdu ľahko a obaja majú svoje tajomstvá. Spolu sa však naučia, ako prekonať bolesť a ako zaceliť staré rany. Zistia, aké dôležité je odpúšťanie.

Strácam sa v tebe je romantická novinka na slovenskom trhu, avšak meno Jassinda Wilder už ani nie.  Jej eroticky román Alfa sa do našich kníhkupectiev dostal ešte začiatkom roka. Ako viete, mňa tá kniha až moc neoslovila, a tak som váhala, či siahnuť aj po tejto knihe. Ale sme tu! Strácam sa v tebe je o mladej Nell a jej pomerne ťažkom živote a jej dvoch životných láskach, súrodencoch Coltonovi a Kylovi. Našťastie sa tieto zaľúbenia nepretínajú v rovnakom čase (to by ma asi trafil šľak), nakoľko sa Colton a Nell stretnú na pohrebe. Kylovom pohrebe. O dva roky neskôr sa stretnú opäť a aj keď sú obaja zničený, ranený osudom, nesnažia sa poprieť príťažlivosť a aj napriek výčitkám to spolu skúsia. To, či sa a im obom podarí prekonať  výčitky svedomia a či im to vydrží, sa dozviete až po prečítaní tejto zaujímavej knihy.

,,Bud naštvaná. Ciť sa ublížene. Ciť sa zničene. Plač."

Nell a Colton su ústrednými postavami celej knihy a až pri ich stretnutí sa príbeh naozaj začína. Nell a jej zmenu okamžite zaznamenáte. Počas prvých kapitol je to mladé dievča objavujúce lásku a svoju vlastnú sexualitu. Je bezstarostná a jednoducho mladá. Potom príde ten boom, keď sa na jej ramená dostane ťarchy, ktorú nemôže uniesť a tak hľadá útočisko vo všetkom, čo jej pred tým bolo neprirodzené a takpovediac čitateľovi neostane nič iné, len ju ľutovať.  Podľa môjho názoru je to charakter, ktorý nie je ťažký na pochopenie, ale keď pozeráte na tie všetky pocity, ktorými si prechádza, tak máte chuť ju posadiť k cvokárovi. Je to ten typ úplne citovo zničenej hrdinky, ktorej jedinou úlohou vlastne je sa nad to všetko nadniesť a začať odznova. Ako som už spomenula, Nell je pre čitateľa veľmi otvorená, zato Coltom budí dojem záhadnosti a to núti čitateľa čítať ďalej, aby vedel, aký je jeho príbeh- čo život nadelil jemu. A keď sa ho dozviete, tak si vlastne uvedomíte to, že jeho postava ma rovnakú úlohu ako tá predošlá. Ale to nahráva autorke, ktorá zakladá príbeh na spoločnom liečení duše. Ale suma sumárom, tak postavy nie sú otravné alebo nudné, ale jednoducho...je to samé klišé. No kto nemiluje klišé, však?

,,Budem ťa chrániť pred ostatnými. Budem ťa chrániť pred tebou samou. Vždy."

Vedľajšie postavy... No. Jediná taká zapamätateľná bola postava Kyla. Ja si myslím, že sa u mňa podarilo autorke voči nemu vzbudiť nejakú tu empatiu. Bol to taký...milý chlapec, ktorý taktiež objavoval svet, prvú lásku a všetko okolo, len sa mu nedostalo možnosti to naozaj všetko nájsť a spoznať. Jeho postava bola taká nevinná, že ste potom jasne vnímali rozdiel medzi ním a jeho bratom a vedeli ste si predstaviť, čo na ňom Nell videla. No okruh ostatných postáv sa neskôr už iba zužoval. Rozprávanie sa sústredilo hlavne na Nell a Coltona a vedľajšie postavy...sa nejako postupne vytrácali. Rodičia oboch postáva sa tam vyskytovali len na začiatku a konci knihy, občas boli spomenutí v rozhovore. Neskôr padlo pár mien, ktoré sa častejšie opakovali, no len pár z nich sa tam ukázalo viac ako raz- ak vôbec. A to ma prinútilo rozmýšľať: To je teraz nejaký trend? Že vedľajšie postavy sú mimo hry? Nie je to len prípad Wilderovej, ale tak nejako celkovo. Ja viem, že niekedy môžu byť vedľajšie postavy otravné, ale haló! Aspoň dodávajú príbehu nový smer a na konci knihy máte koho nenávidieť a sťažovať sa naňho....

,,Nie vždy som milovala Coltona Collowaya. Najprv som milovala jeho mladšieho brata Kylea. Kyle bola moja prvá naozajstná láska. Môj prvý po všetkých stránkach."

Ako som už spomenula, tak som si nebola istá, či po tejto knihe siahnuť . Ale v podstate som celkom
rada, že som si tú knihu vybrala. Z môjho pohľadu bola lepšia ako Alfa. Áno, obe knihy sa veľmi dobre a ľahko čítali a áno, zostali tam aj nejaké...hm...neohrabané opisy (a možno je to len prekladom, kto vie?) Avšak, táto kniha u mňa dokázala vzbudiť nejaké emócie, aj keď ak by som mala zlú náladu asi by som po tej knihe skončila v depresiách, lebo len málokedy šlo o nejaké šťastné emócie. Aj keď už som si hovorila, že by mohla autorka prestať hádzať hrdinom polená popod nohy. Už som občas mala chuť pretočiť oči, ale odolala som a čítala ďalej.  Aj keď ma kniha zaujala, nedokázala ma zaujať natoľko, aby som knihu nepustila z rúk a tak sa čítanie pretiahlo takmer o dva týždne, počas ktoré som prečítala ešte inú knihu (a to za jeden deň ehm :D).Kniha mala dobrý začiatok, no druhá polovica bola tak zvláštne...pomotaná. Ako keby Wilderová začala frčať na drogách a potom po pár kapitolách zas prestala .Ale nech nežeriem (lebo teraz to znie strašne kriticky, však?), tak je tá kniha dobrá. Ale nech sa mi nikto nesnaží nahovoriť, že ide o eroticky román. Je mi jedno že si to tam neskôr rozdávali ako králiky a neviem čo všetko, ale toto bola New Adultka ako vyšitá. Najprv milá a roztomilá, neskôr pekne zabrnkala na city. Takže z môjho pohľadu ide o zaujímavú knihu, ale dá sa na nej ešte popracovať , takže som zvedavá na druhý diel.

,,Lepšie je byť šialený ako zničený."


Strácam sa v tebe je milá oddychová kniha, od ktorej nesmiete čakať veľa.  Ponúkne vám celkom zaujímavý príbeh, dostatočne prepracované postavy a ak to zmiešate s jednoduchým štýlom autorky, ide o sladkú, sentimentálnu knihu. Takže ak máte radi takéto veci, tak si po ňu skočte do vášho najbližšieho kníhkupectva. A keďže je na tom z môjho pohľadu lepšie ako Alfa, tak knihe dávam slabé 4 obláčiky. 


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete kúpiť TU.

Žiadne komentáre