Keď veci zájdu priďaleko ...(Abbi Glines)

Recenzia na sychravé dni je tu ! AJ by som vám tu rozpísala viac, ale idem sa učiť skôr, ako odpadnem od únavy.... Už to zašlo  priďaleko :D Ale to je život študenta :D


Originálny názov: Fallen too far
Autor: Abbi Glines
Série: Rosemary Beach
Diel: prvý
Počet strán: 248
Anotácia : 
On je bohatý syn rockera
Ona len nedávno prišla o mamu aj strechu nad hlavou
Rush a Blaire
Blaire má len devätnásť, no prežila si svoje. Po matkinej smrti a splatení účtov za liečbu jej hrozí, že zostane na ulici. Preto potlačí hrdosť a s dvadsiatimi dolármi vo vrecku pricestuje za otcom na floridskú Rosemary Beach, aby ju na pár týždňov prichýlil. V luxusnom dome však nenájde muža, ktorý ju aj matku kedysi opustil, len jeho nevlastného syna Rusha. Od prvej chvíle je Blaire jasné, že medzi tamojšiu smotánku nezapadne, no ak nechce prespávať v aute, musí to vydržať, kým si nezarobí na vlastné bývanie.
Rush je skazený a úžasný zároveň, doteraz žiadna jeho šarmu neodolala. Vernosť mu však veľa nehovorí. K Blaire sa vôbec nehodí, napriek tomu sa jej pomaly dostáva po kožu. Ani ona nenecháva Rusha chladným, no hriechy minulosti mu bránia priblížiť sa k nej. Obom hrozí, že zájdu priďaleko...


Séria Rosemary Beach má veľký úspech vo svete,  ale hlavne v domovine. Abbi Glines je v Amerike ako permanentný díler drog. A jej knižné drogy sa dostávajú už aj na Slovensko. Zájsť priďaleko je prvý z... no... veľmi rozsiahlej série, ktorú autorka ešte stále rozširuje. Zájsť priďaleko je príbeh mladej Blair, ktorá žila pokojný život, až dokým sa jej život nezačal rozpadať. Keď jej mama zomrela, Blair sa vybrala za jej otcom, ktorý ich opustil. Koniec jej cesty je v Rosemary, v dome Rush Finleyho, syna rockovej hviezdy a ženy, ktorá jej odviedla otca. Po pár neistých momentoch skončí v jeho dome ako Harry Potter v malej izbičke pod schodmi. Začiatok ich vzťahu je neurčitý. Tolerujú sa, a aj keď sa jej Blair páči, chce si od neho udržať odstup. Potom však Rush začne okolo nej krúžiť a všetko sa mení. Či k dobrému alebo zlému sa dočítate v knihe v priebehu celej série. 

Blair bola skúšaná vo svojom mladom veku dosť. Posledným úderom pod pás bola smrť chorej mami. Blair mala načrtnutý potenciál silnej, no zraniteľnej postavy s dobrými vlastnosťami. Bohužiaľ,  aj keď mám Blair rada, jej ovplyvniteľnosť Rushom má trochu vytáčala. Dobre, ono sa toto stane každej hrdinke, ale tak nejako som dúfala v to, že bude celý čas to dievča, čo už na prvých stranách spomína zbraň a strieľanie. Objavila sa však v najdôležitejšej chvíli a to na konci príbehu a to je myslím si dôležité. Blair mi neprišla ako zla postava a vlastne ju mám rada, ale určite som si v tejto sérií našla inú postavu, ktorú mám radšej.

Vedľajších postáv je ako maku a pre vlastné dobro by ste si na ne mali zvyknúť a naučiť sa ich mená, pretože ich bude ešte viac a asi 98% z nich sa dočkali, alebo dočká, vlastnej knihy a budete sa s nimi stretávať v každej knihe. Myslím si,  že to je celkom fajn, že vedľajšie postavy sú vcelku stabilné, a ak sa chcete dozvedieť o nich viac, či ako život hlavných postáv predošlých kníh ide ďalej aj po konci ich série kníh, jednoducho si prečítate ďalšiu knihu z tejto,  tak povediac nekonečnej série (Ale takú,  akú chcete čítať - sorry fanúšikovia upírskych denníkov, či školy noci),  čiže asi chápete to,  že sa k  všetkým vedľajším postavám nechcem vyjadrovať  osobitne. To by sme tu boli aj do Vianoc... Dôležité je podotknúť, že sú tam jednoducho postavy, ktoré vás zaujmú, nezanechajú žiaden dojem a neviete, čo si o nich myslieť, alebo ich skratka nenávidíte (hlavne jedna taká ehm ehm). Dôležité,  ako inak,  je spomenúť Rusha. Rush tu takmer väčšinu knihu pôsobí ako playboy a robí ,,dobrú povesť " svojmu otcovi rockerovi. Sladké rečičky, dokonalý vzhľad, talentovaný a dobrý v posteli - jednoducho vám bude liezť na nervy, lebo je jeden z mnoha alebo ho budete mať radi, lebo je to jednoducho Rush. Ja osobne som ho začala mať naozaj rada až na konci knihy. Takže mu chudáčikovi dajte ešte šancu- aj keď o ňom budete ešte viac krát pochybovať.
Keď som dávnejšie čítala túto knihu,- v časoch dávnych, keď sa ešte vedelo o zvyšných troch knihách a nevedelo sa o tých ďalších 11 knihách, sa mi táto kniha až tak nepáčila. Teda... nebola zlá, ale neviem - v tú chvíľu mi asi nesadla. Ale dala som šancu aj ďalším knihám z tejto série,  lebo Abbi som mala /mám rada a urobila som dobre. Fajn, nejdem vám klamať.  V knihe sú niektoré dialógy a situácie tak klišé, že ak by ste mohli očí pretáčať hodinu v kuse,  tak to aj robíte. Taktiež musíte mať na túto sériu chuť. Keď už budete Abbi milovať aj s jej nedostatkami, tak vám bude jedno, kedy knihu otvoríte. No ak s Abbi iba začínate, musíte mať tu správnu náladu. Cez všetko klišé, čo Abbi použila a ešte použije,  píše dobre.  Rýchlo sa to číta a ani neviete a už ste na konci a plačete za pokračovaním. Dobre, príbeh je častokrát predvídateľný, ale čert aby to vzal - nie vždy chceme čítať knihu, nad ktorou neustále rozmýšľate. Abbi a jej knihy sú pre mňa ako moja obľúbená kniha. Čítam ju, aj keď už dávno viem, ako to skončí. Len občas vybočí do ostrej zatáčky, ktorú sme jednoducho nečakali. 


Zájsť priďaleko je...no, v pohode začiatok, podľa mňa dobrej série, ktorá sa jednoducho hodí v lete k moru, alebo v zime k horúcej čokoláde.  Dobre, nie je to najlepšia kniha roka, no ak ju čítate v správnej chvíli, tak vás naozaj chytí a veľmi dobre si pri nej oddýchnete. A nehovorím o tom, že zásoba kníh Abbi Glines sa zrejme nikdy neminie. Naše štyri obláčiky jednoducho zašli priďaleko s príbehom Blair a Rusha :) 


Za poskytnutie RC, ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu si môžete kúpiť TU

4 komentáre

  1. Neviem, mňa táto séria vôbec neoslovila. Podľa mňa to bolo totálne odfláknuté a plytké. :D Ale občas mám dojem, že som čítala niečo úplne iné ako ďalších dvesto ľudí, ktorí to vychvaľujú do nebies.
    Ja to fakt nechápem.
    Asi mi jej štýl písania nesadol alebo čo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono, štýl Abbi nesadne každému. Ja som jej knihy obľúbila ako oddychovou- lebo príbeh je vždy celkom dosť predvídateľný ale baví ma to. :D Ale viem, že mňa táto kniha kedysi naozaj nebavila a potom keď som nemala čo takého čítať a toto mi padlo do cesty- tak sa mi to celkom páčilo :D :D Ale ja to mám zas napr s Wilderovou. Všetkým sa Alfa aj Strácam sa v tebe či ako sa to volá, veľmi páčilo- len ja som kritizovala :D :D Takže viem ako to myslíš no :D

      Odstrániť
    2. Mne sa zdajú aj tie postavy také suché a povrchné. ten ich vzťah ma vôbec nezaujíma, nemá žiadnu hĺbku a proste mi nedávali niektoré veci zmysel. Napr. nakráčala do domu a videla ho na balkóne sexovať so ženskou, ale namiesto toho, aby bola znechutená, obdivovala jeho zadok. WTF?! :D

      Odstrániť
    3. No....tak na toto nemám asi žiaden argument :D

      Odstrániť