Ako to vyzerá v hlave samotného Greya? (Grey- E.L.James)


Už len niečo okolo 60 dní nás delí od príchodu Fifty shades of darker, na čo sa ja doslovne veľmi teším. Neviem ako vy (keď jeden to nenávidí a iný miluje....náh 😂 ), ale rozhodla som sa, že je čas naaaa recenziu! Grey sa do našich kníhkupectiev dostal ešte začiatkom roka, ak ma pamäť neklame, takže mnohí z vás ho už možno máte aj za sebou. A tí, ktorí ešte nie....Pozrite sa naňho spolu so mnou.




Názov
: Grey
Originálny názov: Grey
Autor: E.L. James
Séria: Fifty Shades
Diel: 4
Počet strán: 560
Jazyk: AJ/ČJ/SJ
Anotácia: Prostredníctvom jeho vlastných slov, myšlienok, úvah a snov ponúka E L James iný pohľad na ľúbostný príbeh, ktorý uchvátil milióny čitateľov po celom svete. CHRISTIAN GREY má rád kontrolu v každej situácii. Jeho život je usporiadaný, disciplinovaný a absolútne prázdny – až do dňa, keď do jeho kancelárie vpadne pôvabne neohrabaná a éterická Anastasia Steelová. Po jej odchode sa Christian snaží zabudnúť na ňu, ale namiesto toho sa zmieta v búrke emócií, ktorým nerozumie a ani im nedokáže odolať. Zdá sa, že na rozdiel od žien, s ktorými sa stretával predtým, Ana doňho vidí – že cez masku úspešného biznismena, čo si užíva luxusný životný štýl, prenikne až do Christianovho chladného a zraneného srdca.Zaženie vzťah s Anou desivé zážitky z detstva, ktoré Christiana každú noc prenasledujú? Alebo jeho temné sexuálne túžby, tendencia ovládať druhých a zničujúca nenávisť voči sebe samému Anu odradia a zničia krehkú nádej, ktorú mu dáva?

Stretnúť človeka, ktorý nevie, o čom táto kniha je, je pomerne ťažké. Nemuseli ste túto sériu ani čítať a ono sa to ku vám jednoducho dostalo. Anninu verziu poznajú všetci, a preto nadišiel čas, aby sa čitatelia ponorili do sveta a zmýšľania aj tej druhej strany a to samotného Christiana. Nebudeme si klamať, všetci vieme, že dejová linka je rovnaká. Stretnutie, začiatok toho celého...nič sa nezmenilo. V knihe Grey sa však dostávame do jeho hlavy. Ako to všetko vnímal on? K tomu všetkému sme bližšie k jeho nočným morám, vzťahom s rodinou a taktiež vzťahu s pani R. Ak chcete priblížiť jeho svet, tak toto je určite kniha pre vás.
Christiana poznáme ako bohatého muža, s obľubou  sado-maso. Jeho svet sa však obrátil naruby, keď spoznal mladú študentku Annu. Aj napriek popieraniu sa začal meniť, nie len čo sa týkalo vzťahu ku nej, ale celkovo. Podľa toho, ako ho Anna opisovala, šlo o tajomného odmeraného muža, u ktorého bolo len veľmi ťažké odhadnúť, na čo myslí. Z časti to tak aj bolo, potvrdzujem, ale táto kniha mi ukázala aj jeho stránku....ktorú som moc nechcela vidieť. Nazvala som ju: Mužská Anna.  Christian Grey mal vždy predstavovať nejaký určitý symbol mužnosti . Neviem, nejako som si to nevedela spojiť s frázami ako: ,,Kedy mi už zavolá? Určite mi zavolá, nie? Och to som, nečakal, že sa slečna Steelova ozve!“  Teda, nie aby ste ma zle pochopili, nebol takýto stále, ale na môj vkus..až moc často.

Vedľajšie postavy sa  nezmenili. Nerozrástli sa a ani sme o žiadne neprišli. Jeho rodina, jej rodina. Pár postáv, ktoré sa tam obšmietali celý čas...Nazvala by som to príjemnou zmenou, ale zmena to nebola...Príbeh nikdy nebol o vedľajších postavách, autorka im dala priestor len sem-tam. Normálne by som to považovala za chybu, ale už som si u nej na to natoľko zvykla, že mi to ani neprekáža. Hlavne, že tam nejaké sú a nie je to celé len o posteľných scénach.

Ako som už hore spomínala, kniha Grey vyšla už niekoľko mesiacov dozadu.  Predpokladám, že ak ste fanúšikom série, tak už ju máte aj prečítanú.  Osobne som knihu čítala už v AJ, alebo... no dobre, priznávam, skôr som ju prelistovala a vtedy na mňa naozaj nezanechala dobrý dojem.  Christian mi prišiel ako mužská verzia Anny, dej sa nijako  významne neposunul a mne bolo jasné, že táto kniha vyšla len pre to, aby si mala za čo E.L.James kúpiť chlieb. Preklad a prečítanie celej knihy môj názor trochu zlepšili, ale nie o moc. Kniha sa čítala rýchlo, to áno, ale jednoducho to bolo stále sto isté. Niečo, čo som už čítala. Najzaujímavejšie pasáže boli určite tie, kde sa Christian vracal k svojej minulosti. Bolo to niečo nové, zaujímavé a podľa mňa je to snáď najlepšia pasáž knihy.  Určite sa dočkáme aj ďalšieho dielu. Bolo by predsa čudné, ak by James nechala z jeho pohľadu len prvú knihu a nič viac a musíte uznať, že je jednoduchšie prepísať a pozmeniť niečo, čo už bolo napísané. Takže ja osobne čakám, kedy príde prerozprávanie druhého dielu.



Grey je kniha, po ktorej by mal siahnuť každý fanúšik tejto série a nie je pripravený jej povedať zbohom. Kniha sa číta ľahko, pomerne rýchlo, postavy sú už známe, ale na druhej strane v deji sa nenachádza takmer nič nové a príbeh sa tak nikam neposunul. Preto si Grey z knižného neba odnáša 3 hviezdičky.  

Za poskytnutie RC ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia

1 komentár

  1. Potrebujete naliehavú pôžičku alebo finančné služby? Kontaktujte financialdepartment.online@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť